מילון האינסטגרם שיעזור לכם להתחיל לעצב את האינסטגרם שלכם לבד

אין לכם מושג איך להתחיל לעצב לאינסטגרם? אולי לא בטוחים שאתם מבינים מהו כל כפתור?
אולי אתם כבר עושים את זה אבל רוצים לשפר?
הגעתם למקום הנכון!
ריכזתי לכם מפה, מילון והדרכות לאינסטגרם מעוצב ומוצלח

נתחיל במפת הפרופיל שלנו:

כאן תוכלו לראות מה הוא כל איזור ואיפה כל דבר נמצא:
הפיד, לינק בביו, IGTV, הסטורי, תמונת הפרופיל, Guide וגם הפיצ’ר החדש REELS
הנה לדוגמה כך זה נראה בפרופיל שלי:

ועכשיו למילון האינסטגרם לפי הא' ב':

אז רגע לפני שמתחילים משתפת אתכם שלקח לי שעתיים להחליט אם למפות לפי ה א’-ב’ או ה- ABC.
בסוף בחרתי בגרסה הצברית, אז לא תמיד זה מתגלגל על הלשון – אבל העיקר שהכוונה ברורה.
שנתחיל בא’? איך הסתדר לי טוב עם אינסטגרם, אה?!

אינסטגרם – בשביל זה אנחנו פה , לא?
האינסטגרם היא רשת חברתית ויזואלית המאפשרת לנו להעביר את המסר שלנו באמצעות התמונה.
כן, יש גם מקום נכבד לטקסט אבל לויז’ואל משקל מרכזי והיא זאת שתגרום לנו לעצור על הפוסט.
כיום אין כמעט מי שלא עושה שימוש באינסטגרם: אמנים, מעצבים, מאפרים, בלוגרים וכל מי שרוצה לחלוק את ה”אני היצירתי” שלו עם שאר העולם. היופי הוא שגם אנשים מתחומים “פחות ויזואלים” הצליחו למצוא את הדרך להעביר את המסר בתמונה או ווידאו וכך תוכלו לראות נוכחות משמעותית גם ל: מטפלים, מדריכים, כותבים ועוד…
כדי שדף האינסטגרם שלכם יתפוס תאוצה דרושים יצירת קשרים שדרושים גם בכל רשת אחרת, אבל כאן בולט באופן מיוחד הצורך ביכולת ויזואלית – כן, צריך לדעת לדייק, לעצב, לערוך, לתכנן איך הכל נראה יחד ולתת טאץ’ אישי מעניין ומסקרן – ובשביל זה אני כאן!

אי.ג’י.טי.וי – או יותר טוב באנגלית IGTV
היוטיוב של האינסטגרם, זה המקום להעלות סרטונים ארוכים מדקה שמצולמים לאורך בפורמט 16*9.
הדרכות, סרטוני חוויה, סרטוני מכירה ועוד – להכל כדאי לתת פאן אישי ליצירת אינגיג’מנט טוב
אם אתם בוחרים להעלות סרטון IGTV גם לפיד – דעו שהוא יחתך – גם באורך וגם בגודל.
הבונוס ב- IGTV זה שאם תכתבו בתיאור שלו לינק חיצוני – הוא יהיה קליקבילי (שלא כמו בפיד).
תוכלו ללמוד ליצור סרטונים מעניינים שמתאימים ממש לאינסטגרם בקורס שלי ליצירת וידאו מהנייד

ביו – BIO מהמילה Biography זה המקום לכתוב תיאור קצר על עצמנו (150 תוית למען הדיוק) שכדאי לנצל אותן טוב טוב. לכתוב מדוייק אבל מסקרן כולל משהו עם נימה אישית
דרך אגב אומרים בַּיּוֹ ולא בִּיוֹ כמו שאני שומעת מידי פעם ממשפעניות…

גייד – או שוב, יותר טוב באנגלית Guide
פיצ’ר חדש יחסית שמאפשר לנו לשמור פוסטים בתקיות לפי נושאים וכך למעשה ליצור מעין תחושה של פינטרסט משולב בבלוג.
אני ממש ממליצה לכם ליצור תקיות של הפוסטים שלכם לפי נושאים – למשל כל ההדרכות שלכם בתקייה אחת. ולא רק שלכם -גם של אחרים – ממש תקיות של פוסטים שאתם מקבלים מהם השראה או נושאים שמעניינים אתכם – כך תצרו בשביל העוקבים שלכם ספריות עיניין שלכם

גיפים – המדבקות המתוקות שזזות לנו בסטורי.
כשתעלו סטורי תוכלו לגשת למאגר giphy ולבחור מתוך אינסוף מדבקות לפי נושאים או אמנים
גם אני יצרתי גיפים שאתם מוזמנים להתשמש בהם כפי שאני מראה פה
ובנוסף אני מלמדת איך ליצור כאלו יחודיים שלכם (למשל עם הלוגו או תמונות שלכם) בקורס ליצירת גיפים

גודל תמונה או וידאו שמתאימים לאינסטגרם- חשוב לדעת להתאים את הגודל של הויזואל לכל אחד מהפיצ’רים כדי להציג אותו במקצועיות וכדי שלא יחתך. יש הבדל בין הגדלים המתאימים לפיד, לרילס , לסטורי ול IGTV.
איך איך יודעים מה מתאים למה ואיך לעשות התאמות לפני העלאה?
אתם יכולים לקבל תשובות בהדרכת הוידאו הזאת

הייליטס – אלו הסטוריז שאנחנו שומרים במעין תקיות לפי נושאים, כדי שיוכלו לצפות בהם גם אחרי 24 שעות ויהיו נגישים לעוקבים שלנו

קאברים להיילטס – הם האיקונים שרואים בתצוגה של כל תקיית היילטס שכזו – מראה אחיד שלהם כבר מזמן הפך לסימן היכר של פרופילים שתופסים את עצמם יותר ברצינות, וכדאי שזה ישלים את מראה פיד באותה שפה.
אפשר לקנות ספריות קאברים אחידות אבל תוכלו גם להכין כזה בעצמכם
בעזרת הדרכת וידאו החינמית שהכנתי. בסיום אני גם מראה איך לעדכן את זה בפרופיל (זו הדרכה קצת ישנה אז יש היום דרכים קצרות יותר -אבל גם זו תקפה)

לינק בביו בעיקרון זה הלינק הרשמי היחיד שתוכל לתת לעוקבים שלכם (אם לא מביאים בחשבון דרך IGTV, סטורי במקרה של מעל 10K עוקבים, או פוסט ממומן) הוא גם נמצא בראש הפרופיל ולכן חשוב מאוד שנשים לב מה אנחנו שמים בו.
הרבה פעמים לא מספיק לנו רק לינק אחד ואז שמים דף לינקים מהאתר שלנו (כמו שיש אצלי)
אבל למי שאין אתר – יש פתרונות מעוצבים רבים – שאני מדברת עליהם בקורס לעיצוב ויזואלי מהנייד

סטורי- הסטורי זה המקום להראות מה שקורה מאחורי הקלעים, בחיים האמיתיים.
הסטורי באינסטגרם זו הזדמנות מצוינת להראות רבדים שלכם, של העסק שלכם, של תהליך היצירה, לנהל מעין “פלירט” עם הקהל ולספר על אירועים יומיומיים ומעניינים.
כל הסטורי’ס שאתם מעלים נעלמים אחרי עשרים וארבע שעות, אך אם תרצו לשמור אותם אתם יכולים לשמור אותם בהיילטס.
לסטורי פיצ’רים מעודדי אינגיג’מנט רבים – שאלונים, סקרים, טיימר ועוד – כדאי להשתמש בהם בחכמה ולא בצורה מאולצת והם מניעים לפעולה.
הפיצ’ר המבוקש ביותר בסטורי זה האפשרות להוסיף לינק חיצוני – את זה אפשר לעשות רק שתגיעו ל 10K עוקבים

עוקבים –השאלה הנשאלת ביותר באינסטגרם היא איך משיגים יותר עוקבים?
וזו שאלה שראוי להפסיק לשאול אותה.
נכון, זה נחמד לנו, מעלה את האגו ומרשים בהתחלה.
אבל אם זה בלי תוכן מאחוריו – הבלון יתפוצץ מהר מאוד!
מה שראוי לבדוק זה את רמת המעורבות והעיניין סביב הפרופיל
כי עוקבים אפשר לקנות ברגע (וזה ממש ממש לא מומלץ ויוצר את התומנה ההפוכה)
לכן אני מחליפה את השאלה באיך ליצור תוכן טוב! העוקבים יבואו ממילא

פיד FEED אפשר לומר שזהו העמוד הראשי של האינסטגרם שלכם, ממנו הכל התחיל.
קשה לזכור, אבל היתה תקופה שהוא הוא היה אינסטגרם בלבד!
אליו מעלים תמונות והוא משקף את האופי שלכם/של העסק שלכם, הרבה פעמים הוא מעין כרטיס ביקור של העסק/ האדם שעומד מאחוריו והוא יכול אפילו להחליף אתר.
אנחנו רוצים שמבט חטוף הוא יעניין ויסקרן את העוקבים להתחיל ולפתוח פוסטים.
רבים משקיעים בו מחשבה על הסידור שלו – מקובל להשתמש בפילטרים שמייצרים מראה צבעוני אחיד או סידורים של שלשות ושורות.
אני חייבת לומר את משנתי בעיניין – תדאגו שכל תמונה בפני עצמה תהיה טובה, שהתוכן יהיה מעניין – זה בעיני מעל הכל! וכשהתמונות שתבחרו יהיו יפות כל אחת בפני עצמה אם הן גם לא יהיו עמוסות בפרטים – הפיד יסתדר מאליו בלי משחקי שש בש 🙂 
בכל מקרה מאוד עוזר להתשמש באפליקציות סטייל preview  כדי לתכנן את הפיד
על זה ועוד איך יוצרים פרופיל משגע בקורס שלי לעיצוב גרפי מהנייד

פילטרים – הכל התחיל מסנפצ’ט – וכבר הבנו שמה שצוקרברג לא קונה – הוא מעתיק
לפילטרים באינסטגרם יש כבר חיים משלהם עם המון יוצרים מוכשרים ודברים שלא תוכלו לדמיין המבוססים על טכנולוגית מציאות רבודה AR, יש מצחיקים ויש מייפים ותכלס זה פותר לנו הרבה בעיות כשאין לנו כוח להתאפר 🙂
גם אני יצרתי פילטרים ואני מסבירה איך להתשמש בהם פה

רילס REELS כאילו לא מספיק מסובך, ממש לאחרונה אינסטגרם הוסיפו פיצ’ר חדש שנקרא רילס (וביחיד ריל), שזה בעצם העתק הדבק של טיקטוק רק בתוך אינסטגרם.
אז מה זה בעצם? סרטונים של עד 30 שניות שאפשר ליצור בליווי מוזיקה מהאפליקציה. בפיצ’ר עצמו יש מיני תוכנת עריכה ליצירת הסרטונים האלו אבל אפשר גם ליצור את הסרטון באפליקציה חיצונית ולהעלות אותו לרילס מוכן.
למה כדאי ליצור רילס? כי זה מעולה לחשיפה. במיוחד עכשיו כשהפיצ’ר חדש- סרטוני רילס זוכים לחשיפה גבוהה יחסית וזה כנראה שומר אותנו צעירים 🙂
לרילס יש וויב מהיר ופיצ’ר חמוד של אפשרות להשאיר בשקיפות את הפריים האחרון כדי להמשיך מאותה נקודה או לעשות סרטוני קפיצות (שהבגדים מתחלפים והחפצים זזים)
אולי בהמשך אעשה הדרכה מסודרת גם על זה

רקעים לכאורה לא קשור ספציפית רק לאינסטגרם אבל רקע של יכול לשדרג כל תמונה לפיד או לסטורי. גם תמונה שגרתית ואפורה יכולה להיות צבעונית ומדליקה אם תתאימו לה רקע מתאים.
אז בהדרכה החינמית הזאת אני מראה איך ליצור
רקעים משגעים בעצמכם

תגיות Hashtags מילים עם הסימן # לפניהן שמעידות חאיזה ספריות הפוסט שלנו שייך , זה עוזר בחיפושים ויש אמרים גם בחשיפה, אם כי לאחרונה אומרים שזה לא ממש משפיע. בקיצור נחייה ונראה

תיוגים זה המקום להיות סוציאלי וליצור בעצמכם פירגון לאחרים
כל פעם שתכתבו את השם של היוזר ולפניו @ הוא יתוייג לפוסט/לסטורי/לריל שלכם
וככה בעצם תוכלו לפרגן לו או לשתף פוסטים שלו. ופירגון טוב לעור הפנים וגם מעודד המשך יצירה
אז אם בא לכם מוזמנים לפרגן לי @danaisraeli על המילו הזה או על הדרכות אחרות שלי – וככה גם החברים שלכם יוכלו להנות מהם!

אז מה אתם אומרים?

המידע פה היה שימושי לכם? חסר משהו שממש שכחתי? על מה תרצו שארחיב? כתבו לי זה משמח מאוד ומעודד אותי להמשיך ליצור עבורכם

ולסיום אחרי הכל, מה שבאמת חשוב זה תוכן טוב

הרבה פעמים עוקבים הולכים אתכם לאורך זמן ונחשפים לכל מה שיש לכם להציע.
אם אתם רוצים לשמור עליהם ולעניין אותם לאורך זמן, חשוב ליצור תוכן איכותי ומיוחד!

אני מזמינה אתכם להשתתף בקורסים שלי אחרי שקראתם את כל הדף הזה,
אז אני מאמינה שתדעו על מה כדאי לשים פוקוס!
ויצור תכנים שלא ישאירו אף עוקב אדיש – זה אחד מהם!
הנה הקורסים שלי שהכי מתאימים למי שרוצה לזרוח באינסטגרם:
קורס יצירת וידאו מהנייד, קורס ליצירת גיפים משלכם או קורס יצירת תוכן ויזואלי שחודש לאחרונה ובו נוסף פרק מיוחד לאינסטגרם

16 תגובות

  1. תודה על מילון האינסטגרם ! חששתי שעד שאבין מה ההבדל בין רילס ל-IGTV כבר ימציאו משהו אחר.

  2. דנה ערב טוב
    ממש שמחתי לקרוא את ברשימת אינסטוש שלך.
    כבר די בעניינים אבל תמיד יש מה ללמוד.
    ובייחוד ממך השראה זורחת
    תודה רבה ושבת שלום
    נטע מהקרמיקה 😘

  3. אשכרה הדפסתי, וישבתי להחכים בשבת, כדי לנצל את הזמן.
    כל מילה וכל הגשה שלך היא תענוג ממש כמו במסעדת יוקרה
    הכל מוגש ומוקפד… ומצד שני ביד כל כך רחבה וממש לא בדוגמיות
    שאפו תענוג!
    מעריכה מאוד את ההשקעה
    הילה שמחה ברוך

  4. תודה על הסדר שאת עושה לנו, ועל הגשה מקצועית וברורה.

    אשמח ללמוד ממך כיצד לערוך סרטון וידאו עם מוזיקת רקע עבור הסטורי.

    עינת.

  5. מעולה!! איזה כיף לקבל מילון מוכן כזה. תודה רבה!! כזה מושקע ובהיר.
    מקווה שאצליח להדביק את הפער עוד בדור הזה ולא רק כשיהיו לי נכדים(אבל עד אז בטח יהיו כאלה דברים שלא אבין אותם)
    כיף לעקוב אחרי המגזין שלך גם אם לא מיישמים הכל.

  6. כרגיל הכל אצלך כ״כ אסטתי, מסודר, יפה ומקצועי ברמות על חלל, והכל מובן עם קישורים והכל, כמובן שאשמח לשתף את החומר המהמם שלך בסטורי!!! דנה, אני אשמח לדעת על עניין דף הלינקים בביו… אני יודעת שכתבת שזה בקורס עיצוב גרפי שלך, אבל אני כבר מעצבת גרפית במקצועי, האם יש הדרכה רק לנושא הספציפי הזה? תודה רבה!

  7. כאדם אוטודידקט וממש לא מאותגר טכנולוגית ……..כנראה בכל זאת הגיל …. והקצב של ההתחדשות ….
    אז כשמעלים מתכון או טיים אאוט מעלה רשימה וכותבים “פרטים בסטורי”, זה נעלם אחרי 24 שעות ובכל זאת, הרי הם רוצים כניסות ושמירה ….ואם בא לי למצוא את המתכון או הרשימה אחרי 24 שעות או יומיים, לא מוצאת יותר את התוכן ?

    1. נכון, זה נעלם אחרי 24 שעות – לטוב או לרע זה הקונספט
      אבל בשביל לשמור סטוריז לאורך זמן יש את ה- הייליט – שזהם שומרים סטוריז ואפשר למיין לפי נושאים : מתכונים, המלצות וכו’…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברור שאתם מחפשים את הדובדבן שבקצפת

לא מדובר בקורסים של יכולות בסיסיות אלא בקורסים שירחיבו את מנעד היכולות שלכם בדיגיטל ויזואלי יצירתי.
בקיצור לדעתי אחד הקורסים הבאים יתאימו לכם:

קורס צילום ועריכת וידאו מהנייד

בקורס הזה תלמדו ליצור סרטוני וידאו מקוריים לשיווק והדרכה מהנייד בלבד ובאפליקציות חינמיות

האם אתם יודעים לעצב מודעה?

ובכלל להתנהל ויזואלית באינסטגרם?
(למשל עיצוב היילטס, סטוריס, ביו, מדבקות ועוד…)

האם אתם מעדיפים לעבוד מהמחשב (ולא מהנייד)?

אני רק אגיד שאני עובדת גם וגם…
לפעמים מהמחשב ולפעמים מהנייד

האם אתם יודעים לצלם ולערוך וידאו?

אני מתכוונת ליצירת וידאו שמורכבים מכמה שוטים, מצולמים בצורה מעניינת, ושמשלבים בתוכם כותרות, גיפים ועוד?

קורס יצירת תוכן ויזואלי מהנייד

בקורס הזה תלמדו ליצור פוסטים מרהיבים, מודעות לדיגיטל ולדפוס,
לשלב טקסטים בעברית, לעצב את פרופיל האינסטגרם שלכם ועוד…

האם אתם מתחילים בעולם יצירת הויז'ואל?

או רוצים להגביר נוכחות ויזואלית ברשתות ובמיוחד באינסטגרם?
האם יצירת פוסט חדש מהווה מכשול עבורכם?

האם אתם רוצים לתת שרותים גרפיים ללקוחות?

או לבנות לעצמכם שפה, לעצב במקצועיות וליצור מצגות מרשימות?

קורס עיצוב ובניית שפה גרפית

בקורס הזה תלמדו ליצור לעצמכם וללקוחות שלכם שפה גרפית אחידה ולעבוד איתה במגוון תוכנות מהמחשב (קנווה, פוטושופ, פאויר פוינט) ליצירת כל מודעה ומצגת

האם אתם רוצים ליצור סרטוני וידאו מקצועיים?

סרטונים לכם או ללקוחות? סרטונים לקורס אינטרנטי או סרטונים ארוכים יחסית?

קורס צילום ועריכת וידאו מקיף

בעזרת הקורס הזה תוכלו לצלם ולערוך קורסים דיגיטלים וסרטונים שיווקים, וולוגים שנראים נהדר!

POPUP 2

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.