איך ליצור פוסט לפני/אחרי מקורי

דף זה הוא חלק מפרוייקט הבונבונירה הדיגיטלית – אם אתם לא מכירים ממליצה קודם להציץ

מכירים את התמונות האלו של לפני/אחרי? בד”כ אנחנו רואים אותן בהקשר של ירידה במשקל או קוסמטיקה
אני רוצה להציע דרך חדשה להסתכל על זה ולראות שאפשר להשתמש ברעיון גם לתחומים אחרים.
אבל קודם, למה זה כל כך מסקרן אותנו לראות פרסומות כאלו?

  • כי זה ממחיש לנו בצורה הטובה ביותר מה יקרה אם נעשה את התהליך או נקנה את המוצר
  • כי לראות תוצאה של תהליך של חודשים בפריים אחד מרגיש לנו קצת כמו קסם
  • כי מישהו מקצר לנו את כל התהליך הסיזיפי לכדי פריים או שניים וזה פתאום נראה הרבה יותר אפשרי ומעורר תקווה.
  • כי הפעולה הזאת של השוואה בין מצב אחד לאחר היא מאוד אנושית ויותר מזה – היא מאתגרת אותנו -יש לנו דחף לחזור ולהתסכל שוב ושוב כדי לראות את ההבדלים – ממש כמו שקורה כשמגישים לנו חידת מצא את ההבדלים
אני רוצה להציע לכם להשתמש בכלי הזה גם אם אתם לא מתחומים הקלאסים שבד”כ משתמשים בזה:

תמונה קלאסית של לפני אחרי. 🙂

אז איך אנחנו יכולים לחבר את זה לתוכן שלנו?
ובכן גם אם אתם לא מתחום הדיאטה או הקוסמטיקה אפשר לרתום את הכלי הזה לטובתכם.

זה יכול לעבוד מעולה – לצלמים, מעצבי פנים, סטיילסטים, עורכי תמונות, מעצבים גרפיים

הנה למשל לפני/אחרי שלי – מתחום הצילום והעיבוד תמונה:

תמונה לא מעובדת VS תמונה מעובדת

אבל זה גם יכול לעבוד מצויין לעוד הרבה תחומים,
האתגר הוא לפצח את זה בתחומים שהמסר הוא לכאורה פחות ויזואלי – אבל זה אפשרי!

אנחנו בעצם צריכים לעשות ויזואליציה של מצבים – מצבי רוח, רגשות, סטטוס בחיים,
וכך אפשר יהיה לדבר על איך החיים יראו אם ישתמשו או לא במוצר/ בשירות שאתם מציעים
או מה ביום שלי יהיה שונה אם ישתמשו במוצר/בשירות

תנסו לחשוב על הסיבות העיקריות שבשבילם אנשים צורכים את השירות או המוצר שלכם ותנסו להציג אותם
(זה לגמרי רלוונטי גם אם אתם לא בעלי עסקים – הרי יש סיבה שבשבילה אתם יוצרים תוכן – אז תחשבו עליה, ואם לא אז תמיד אפשר להתפרע דברים הומורסטיים, חלומות וכו’…)

בואו נראה כמה דוגמאות שהמצאתי אבל לגמרי יכולות להיות אמתיות וימחישו את העיניין:

הדר היא מאמנת למציאות זוגיות, הרבה מהמתאמנות שלה חוששת שלא ימצאו זוגיות ויצטרכו להביא ילד לבד למרות שהן מעדיפות לעשות זאת בזוג. היא יכולה לתאר בפוסט את החששות של אחת המתאמנות לפני התהליך ואת התוצאה אחרי התהליך. היא יכולה להשתמש בפרטים של מקרה אמיתי ועדיין לשמור על חסיון המתאמנת. למשל כך:

המחשה של לפני-אחרי תהליך אימון

עוד דוגמה?
רינת היא תזונאית שעובדת עם משפחות להבראת התפריט המשפחתי.
אחד הדברים שקורים בתהליך איתה זה הישיבה המשותפת לארוחות משפחתיות מזינות יותר.

המחשה של לפני/אחרי תהליך אימון

אפשר גם לעשות פוסט השוואה שנותן מידע בעל ערך לקוראים
וסתם המצאתי נתונים, אז אל תתפסו אותי בקלוריה.

עוד דוגמה: אם הייתי מוכרת מארזים למשל – הייתי עושה פוסט של כמה מדהים ומפתיע יהיה לשלוח את המארז במתנה למי שאוהבים.
ואיך זה נראה לפני ואחרי פתיחת המתנה:

אנבוקסינג בסגנון לפני/אחרי למארז

עוד דוגמה אחת ודי (כי תכף נעבור לפרקטיקה)
אם גם לכם לוקח שעות לכתוב פוסט – אז אולי הפוסט הזה ישכנע אתכם שאתם צריכים להשתתף בסדנת כתיבה

המחשה של לפני אחרי לסדנת כתיבה

תכלס', כל מה שצריך זה 2 תמונות

כן, שתי תמונות – דומות אך שונות.
כדי שהחיבור יהיה מוצלח צריך שההשוואה הויזואלית תגרום לנו מצד אחד ישר להבין שמדובר באותו דבר ומצד שני שההבדלים יקפצו לנו לעין.
פה תראו איך צילמתי את צמד התמונות למעלה: הקפדתי להשתמש בחצובה ולהחליף בפריים רק את מה שצריך.
הנה הצצה למאחורי הקלעים:

לא תמיד אפשרי לצלם תמונות להמחשת הרעיונות, ואז אפשר להשתמש בכלים אחרים כדי ליצור אימג’ים:

  • למשל בארוחה המשפחתית שפה למעלה ברור לכם שלא בישלתי את כל האוכל המפתה הזה וגם לא צילמתי אותו.
    עשיתי את זה בעזרת פוטושופ – השתמשתי במוקאפ – מארז תמונות שהן כמו לגו של אוכל וכלים שאיתו אני יכולה לערוך כל שולחן העולה על דעתי. זה דבר שאני מלמדת
    בקורס שלי לפיתוח שפה ועיצוב גרפי
  • אפשר לקחת תמונה אחת ולהוסיף עליה איורים שונים – ממש כמו שעשיתי עם התמונה שלי אוכלת בונבוניירה פה למעלה וכמו שאני מלמדת בקורס איור מהנייד.
  • אפשר ליצור גרפיקה פשוטה שממחישה את הרעיון בקנווה או בכל אפליקציה אחרת – כמו המתאמנת בהריון, וכמו שאפשר ללמוד בקורס לעיצוב גרפי מהנייד

בקיצור – האפשריות רבות!

אוקי, יש לי 2 תמונות ומה עכשיו?

עכשיו צריך להציג אותן יחד, וגם כאן כמה אפשריות
אני אדגים על 2 תמונות של ברווזון גומי שצילמתי (כי כמה אפשר להדגים על אוכל)
אופציה אחת היא להניח תמונה ליד תמונה ולהוסיף טקסט (זה באמת פשוט ואפשרי בכל תוכנה או אפליקציה לעריכה גרפית) , ככה:

אופציה שניה היא ליצור אפקט ההזזה בדומה למה שאני עושה פה באתר
מצאתי לכם כלי חינמי ומדליק להשוואת תמונות שתוכלו לטעון אליו 2 תמונות
דרכו תוכלו להזיז את הסליידר ימינה ושמאלה. איאפשר להוריד את הסליידר אבל אפשר לצלם מסך בוידאו – וככה ליצור וידאו שמדמה את התנועה. זה יוצא מגניב! את הוידאו תעלו לרשתות החברתיות. 
ואז פשוט תצלמו את מסך, צילמתי לכם את זה בטיפ-בונבון קצר שתראו איך זה עובד:

הדרך המגניבה והכי אידאלית היא לערוך סרטון קצר משתי תמונות – זה לוקח כמה דקות בודדות ואני מראה את זה בקורס שלי לעריכת וידאו מהנייד
ואז תוכלו להעלות את הסרטון לאינסטגרם פיד או סטורי שלכם, לפייסבוק, טיק טוק, לאתר או לאן שתבחרו

חשבתם שסיימנו? עוד לא!
קבלו מתנה קטנה ממני – שני גיפים שתוכלו להשתמש בהם בסטוריז שלכם – פשוט תניחו אחד מהם על תמונת הלפני בסטורי שלכם ואח”כ תעלו בסטורי הבא את תמונה האחרי – זה יעזור לעוקבים שלכם להבין במה מדובר. חפשו אותם במאגר גיפי במילה ‘דנוש’ או ‘לפניאחרי’ (ללא רווח)

ואם אתם רוצים ליצור גיפים מדוייקים לרוח המותג שלכם? כנסו לקורס הכייפי ליצירת גיפים

אז מה אתם הולכים לעשות עם זה?

אני באמת רק התחלתי לתת רעיונות אבל הפוסט הזה נהיה ארוך מידי… אז פה אני עוצרת
אתם מוזמנים לקבוצת הפייסבוק של הבונבוניירה הדיגיטלית כדי לשאול, להתייעץ או להראות מה אתם עשיתם עם זה.
רק אל תוותרו מראש, אם לא מצאתם משהו רלוונטי לעיסוק שלכם – הומור תמיד עובד:

ובכן מנחשים מה קרה לי בפריים הימני?

החיים VS אינסטגרם

אהבתם את הרעיונות אבל חסרים לכם את הכלים לבצע אותם?
רוצים להיות מקצוענים ביצירת ויז’ואל?
מוזמנים לקורסים שלי

6 תגובות

  1. הבת שלי בת ה3 התלהבה בטירוף מזה 😂😂 זה היה כל כך מצחיק!! היא כל פעם הזיזה את הבאר ונקרה מצחוק על הפרלינים שנעלמים ומופיעים

  2. דנה מהמם מהמם!!!! אני מנסה עכשיו.
    שאלה.. איך אני עושה שהצד השני (הקהל) שולט על הלפני ואחרי ומזיז בעצמו? כלומר כמו שאני עכשיו מזיזה אצלך בדוגמאות? בנתיים אני יעלה בוידאו

  3. הי, תודה רבה על כל ההסברים. אחרי שעשיתי את הפיצר עם סלייד של לפני ואחרי – איך אני מורידה את זה לטלפון שלי? לא הצלחתי למוצא שום דרך. תודה מראש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל את

המגזין

החינמי החודשי שלי?