דף הבית » הבונבונירייה הדיגיטלית לרעיונות לפוסטים » איך ליצור פוסט מאחורי הקלעים
דף זה הוא חלק מפרוייקט הבונבונירה הדיגיטלית – אם אתם לא מכירים ממליצה קודם להציץ
יש מצב שתגידו לעצמכם – למה שאשתף בתהליכי העבודה שלי? יעתיקו אותי.
אז אם פעם היה מקובל לא לגלות את הסודות ותהליכי העבודה שלנו לאף אחד כדי שלא יעתיקו אותנו, היום הגישה הפוכה לגמרי,
ממילא הכל קיים ברשת. ואמנם ידע זה כח אבל החותמת שלנו, השפה שלנו, הוויב שלנו – הם דברים חמקמקים ואותם אי אפשר להעתיק.
אז אני לא אומרת לחשוף את כל הסודות הכי כמוסים שלכם, אבל לשתף בתהליכי העבודה שלכם – זה כוח אדיר שמחבר את הקהל אליכם, יכול דווקא להראות כמה אתם מקצוענים ומספק עוד נפח לדמות שלכם – מעבר רק לתוצאה סופית שאתם מספקים בסוף.
אפשר להרחיב על זה עוד הרבה- אבל נראה לי שהבנתם את הכוונה.
ובסוף – זה עוגן נהדר למשוך קהל – כי מה אנחנו אוהבים יותר מאשר להציץ למישהו אחר?
אם מול המצלמה הכל צריך להיות מתוקתק ומסודר, שיתוף במאחורי הקלעים זה לונה פארק – שם הכל מותר
מותר שיהיה בלאגן, מותר שיהיו טעויות, מותר שהסרטון לא יהיה ערוך מדוייק – מותר ואפילו רצוי.
זו בדיוק ההצצה לאנושיות שלכם שכל כך מחברת את הקהל.
וכשאני אומרת מאחורי הקלעים אני ממש לא מתכוונת רק להפקות צילום – אני מתכוונת לתהליכי עבודה.
זו יכולה להיות ישיבת צוות, תהליך יצירה קראפטי, תהליך כתיבה, תהליך איסוף חומרי גלם, נייר עם רעיונות שזרקתם ועוד…
אפשר בתמונה ואפשר בוידאו
אני עושה את זה הרבה בסטורי שלי כפי שאפשר לראות בהייליט מאחורי הקלעים שבאינסטגרם שלי:
בוידאו: הדרך הכי מהירה לעשות וידאו של מאחורי הקלעים אם מדובר בתהליך ארוך ואתם לא רוצים להתחיל לערוך את הסרטון: זה לשים את הטלפון על חצובה ולהעביר את הצילום למצב TIME LAPS (או צילום זולג זמן , או קיטועי זמן – תלוי בטלפון)
בתמונה: אין הרבה מה להסביר פשוט להכניס את האוירה הלא סטרילית כדי שזה יראה באמת מאחורי הקלעים – למשל אצלי יראו עמודי תאורה, כבלים על הרצפה וכו’… תנסו לחשוב איך זה יכול להראות אצלכם.
אפשר דווקא להתחיל עם התוצאה ואז להראות את הבלאגן שנוצר בבית כדי להגיע לתוצאה הזאת – כפי שעשיתי בריל הזה
שקצת צוחק על כמה שזה נראה פשוט באינסטגרם אבל במציאות – יש הרבה בלאגן
אפשר ליצור הצצה למאחורי הקלעים לא רק בעזרת צילום של מה שקורה אלא לפרט את התהליך כפי שאעשה פה מייד.
זה יכול להיות רק כתוב אבל תמיד נחמד שלכל שלב יהיה לנו גם משהו ויזואלי להראות.
תחשבו על זה כמעין משהו בין הדרכה לבין הצצה לשלבי העבודה שלכם.
ושוב אל חשש ממעתיקים – בעיני זה רק יגרום להערכה של העבודה המרובה שיש לכם על מה שאתם יוצרים.
אז איך יצרתי את הסרטון הזה?
כמו תמיד – מתחילים בבנית התסריט
שלומית, מנהלת השיווק של רימיליק, סיפרה לי את הסיפור המדעי שצריך להציג ומי קהל היעד, ואני הפכתי את זה לתסריט קל-קל-קל להבנה.שחתי לה את הווצאפ שבתמונה והמדען אישר. אז נרגעתי ומשם הם עשו לזה עוד כמה טאצ’- אפים על לתסריט המגובש ויצאנו לדרך
אז מגיע השלב האהוב עלי : השופינג
הלכתי לחפש פרות, צנצנות, גבינות, פלסטלינות וכל מה שצריך להופיע בסרטון.
עשיתי תחרות מלכת יופי לפרות שאספתי ורק אחת נצחה
במקביל רציתי להמחיש ללקוחה איך יהיו מעברי הפלסטלינה מבלי לעבוד על זה ממש קשה (ותכלס גם בשבילי שיהיה לי יותר קל לדעת מה לפסל) אז המחשתי באנימציה קצרה שיצרתי באייפד איך סימן השאלה יהפוך לפרה, איך כדור הגבינה יראה כמו כדור הארץ ואז יהפוך לפרה
כשהתסריט הויזואלי אושר – עברתי לשלב הצילומים, צילמתי כ 500 פריימים – די סטנדרטי לסרטון באורך כזה
ועוד קצת מהצילומים – שלב המזיגה בסרטון (שנייה 26-31) הוא למעשה לופ שחוזר על עצמו.
כך שהקטע הזה של 5 שניות מורכב מחמישה פריימים בלבד – רק להשוואה – בד”כ בחמש שניות בסטופ מושין יש כ 60 פריימים. אז ככה יצרתי אותו:
מכאן מגיע שלב העריכה: עריכת הפריימים לסרטון, אנימציות טקסטים ופתיח באפטר אפקטס – ויש לנו סרטון!
כמובן שזה נשמע מהיר כשאני כותבת את זה כך – אבל בשלב הזה יש המון החלטות לקבל ועבודה לעשות
החל מהחלטות גרפיות (פונטים, רקעים וכו) ועד החלטות אנימטיביות – מהירות, השהיות ועוד…
רוב הדברים נערכים כפי שתיכננתי כשצילמתי אותם אבל חלק מהעניין זה להיות קשוב ללקוח ולזרום עם שינויים שהוא מבקש על הדרך (ברמת הסביר והאפשר)
למשל החלטנו אחרי הצילומים להוסיף פתיח שלא תכננו ולכן עשיתי עבודה גרפית מהחומרים המצולמים
אז מה אתם אומרים? הצלחתי להכניס אתכם קצת לסטודיו שלי?
ספרו לי אני ממש אשמח לשמוע
אם תוכן ויזואלי מעניין אתכם ואתם רוצים לשפר את נראות האינסטגרם/ אתר/ חומרים שיווקים שלכם
אתם מוזמנים לקורסים האינטרנטיים שלי.
אם אתם לא בטוחים איזה קורס שלי הכי מתאים לכם – הכנתי לכם עוזרת דיגיטלית פה:
לא מדובר בקורסים של יכולות בסיסיות אלא בקורסים שירחיבו את מנעד היכולות שלכם בדיגיטל ויזואלי יצירתי.
בקיצור לדעתי אחד הקורסים הבאים יתאימו לכם:
בקורס הזה תלמדו ליצור סרטוני וידאו מקוריים לשיווק והדרכה מהנייד בלבד ובאפליקציות חינמיות
בקורס הזה תלמדו ליצור פוסטים מרהיבים, מודעות לדיגיטל ולדפוס,
לשלב טקסטים בעברית, לעצב את פרופיל האינסטגרם שלכם ועוד…
בקורס הזה תלמדו ליצור לעצמכם וללקוחות שלכם שפה גרפית אחידה ולעבוד איתה במגוון תוכנות מהמחשב (קנווה, פוטושופ, פאויר פוינט) ליצירת כל מודעה ומצגת
בעזרת הקורס הזה תוכלו לצלם ולערוך קורסים דיגיטלים וסרטונים שיווקים, וולוגים שנראים נהדר!
תגובה אחת
פוסט נהדר דנה!!!!
תודה רבה על השיתוף של מאחורי הקלעים, הכל מקורי, מושקע, מעניין, מדליק ממש והכי מעביר את המסר 🙂
אני מאוהבת בסרטוני סטופ מושיין ואצלך זה נראה פשוט מהממם!!!
איך הידית עולה ויורדת באיטיות? וגם האם את עושה את הסרטונים בכמה פורמטים שונים?