איך ליצור פוסט קידום למוצר

דף זה הוא חלק מפרוייקט הבונבונירה הדיגיטלית – אם אתם לא מכירים ממליצה קודם להציץ

הפעם אני הולכת לדבר על מכירות
או יותרנכון על הצגת המוצר או השירות שלנו כשאנחנו רוצים ליצור עבורו פוסט מכירה.

כן הדבר הזה שהרבה מאיתנו מפחדים ממנה. או תרשו לי להיות מדוייקת מפחדות ממנו. כן, יש פה קטע מגזרי.
אבל החלטתי לשים את העיניין במרכז כי אין זמן מדוייק יותר להארד-סייל מעכשיו, כי פסח וכי היתה לנו שנה מחורXנת, וזה הזמן לדבר על מה שמכניס כסף.

אז לאורך השנים הבנתי שיש פה אישיו פסיכולוגי ותרבותי לטפל בו – ואין כמעט אחת שלא שאלה את עצמה מתישהו – האם אני ראויה, למה שיקנו דווקא ממני, יש יותר טובים, האם מגיע לי, האם מגיע לי המון? וזה טבעי אבל כשזה משתמשך זה משהו שכדאי לטפל בו.
ובכן, זה לא המקום לטפל בעיניין הזה- אבל אם את קוראת שורות אלו ומרגישה אפילו קצת שיש פה עיניין בשבילך – אז אני מציעה לך לראות שזה לא משנה אם נעשה עיצובים משגעים ונעסיק איש מכירות – כל עוד יש שם הפרעה מסוג כזה – כנראה שלא נמכור כמו שצריך.

בכל מקרה עצתי בנתיים גם כצעד ראשון – זה להיות מודעת לזה וגם פייק איט טיל יו מייק איט.

ואם אנחנו כבר מנקים מעלינו מחשבות מגבילות ואמונות חסרות שחר לגבי עצמנו החלטתי שגם בעיצוב הפעם ננקה.

יש משהו בעיצוב נקי שהוא לא מסתתר ולא מתנצל, הוא-הוא, בדיוק כמו שאנחנו רוצות להיות במכירות.

ההתחלה לעיצוב נקי היא צילום פקשוט של המוצר.

מה זה פקשוט, ואיך יוצרים אותו?

כשאומרים פקשוט בד”כ מתכוונים לצילום מאוד ברור של המוצר, נקי על רקע לבן שרוף, בלי סטיילינג אבל עם העמדה מחמיאה.
בשביל פקשוט מקצועי צריך תאורת סטודיו, אבל אנחנו נוכל ליצור פקשוטים גם בלי להיות צלמים מקצועיים אם רק נקפיד על כמה דברים
יצרתי לכם תרשים סכמתי של איך זה עובד:
1. מניחים רקע לבן
2.מדליקים תאורה מכל הצדדים
3. מעבדים

נ.ב מכיוון שאין לי מוצר פיזי שאני מוכרת החלטתי לעשות את ההדגמה על נעליים מהארון שלי, איך לא?

איך יוצרים פקשוט – אם אתם לא רואים את הגיף זז- רפרשו את הדף

וקצת יותר בפירוט:
בריסטול: תכל’ס כל בריסטול שמתאים לגודל המוצר. אני לא חוששת מזה שיראו את שולי הבריסטול בפריים כי אח”כ ננקה את זה
אם אנחנו מצלמים ממבט על – מספיק להניח אותו על השולחן , אבל אם אנחנו מצלמים מהצד- כדאי להדביק על הקיר כך שיתעגל כלפי מטה ולא יהיה לנו קו תפר בין השולחן וקיר – וכך המוצר שנצלם “יצוף”

תאורה: אם אין לכם תאורה מלאכותית כלשהו תצטרכו לצלם בתאורה טבעית אחידה – למשל בצל מלא, נכון זה לא אידאלי אבל עוד מעט אסביר איך לעבד את זה, אם יש לכם פנסים בעוצמות דומות (ולא פנסי כיס, כן? יותר מנורות שולחניות או ממש תאורה כמו רינגים, פלאשים וכו’..)
נסו למקם שניים משני צידי האובייקט מקדימה ואם יש לכם עוד שניים – אז לשים אותם מהצדדים מאחורה כל שהם מאירים את הרקע והחלק האחורי של האוביקט – ככה האוביקט יואר טוב והרקע ישרף. זה כמובן תיאור מאוד סכמתי – זה תלוי בגודל האוביקט, בעוצמת הפנסים, אבל אפשר להתחיל לשחק עם זה.

חשוב לי להגיד שאם צלם מקצועי עושה פקשוט – רוב משקל הדברים ימצא בתאורה נכונה, מכיוןן שאני מניחה שרוב הקוראים פה הם לא צלמים מקצועיים ואין להם תאורת סטודיו- ננסה לחפות על זה באמצעות עיבוד.

עיבוד– זה החלק שהכי קל לנו לשלוט בו ולכן הכנתי לכם סרטון, הרעיון הוא לאזן את התאורה בתמונה גם אם הפריים לא יצר מאוזן בגלל חוסר בפנסים

ואם זה לא עוזר או בנוסף – תמיד אפשר להשתמש בבידוד הרקע כמו בסרטון הזה

ואז בעצם גם אם לא צילמנו בתאורה מקצועית נוכל להגיע לתאורה כזאת:

תמונה לפני ואחרי נקיון הרקע

ברור שאם כבר יש לכם פקשוטים שצלם צילם עבורכם – מצויין! תעבדו איתם
מה פקשוט יתן לנו מעבר לתמונות נקיות, זה האפשרות להשתמש באותה תמונה בהרבה וריאציות
והאפשרות ליצור אשליות של דברים שמסובך לנו לצלם מייד תראו
יש לנו פקשוט? מעולה!

אפשר להתקדם לחלק של העיצוב?

אני מזכירה שהמטרה הפעם היא לשמור על עיצוב נקי

אז אופציה ראשונה היא פשוט רק להוסיף טקסט
כמובן שזה דורש חשיבה וקראיטיב, אני יכולה לומר שאצלי התהליך הוא קודם עיצוב ואז אני מחברת לזה מילים, אבל בהחלט יש מצב שאצלכם זה להפך. אין ספק שמודעות שמתאימות לאירוע השעה (החג הקרוב למשל) יעוררו יותר אינג’מנט ויהיו רלוונטים.
כאן הוספתי את הטקסט ושיחקתי עם השכבות – קצת מקדימה קצת מאחורה (אני כמובן מראה איך בקורס שלי לעיצוב ויזואל מהנייד)

אם כבר ניתקנו את הרקע אפשר להחליף אותו לגמרי, אז הנה דוגמה שהקריאטיב והמסר מתחברים בעיניין החלפת הרקע
אפשר לסכם את זה בתמונה, אבל נכון שסרטון במקרה הזה עובד טוב יותר?

ועכשיו סוג המודעות האהוב עלי: הוצא מהקשרו!
כלומר לקחת את המוצר שלי ולחבר אותו בדרך מקורית לעולם תוכן אחר/ למושגים אחרים.
אבל! צריך לעשות את זה בעדינות – כי זה כן צריך להיות מחובר להקשר אחר שאני רוצה להדגיש – למשל מתנה לחג

רציתי להדגים עוד קצת מעניין ההוצא מהקשרו כדי שזה יהיה יותר ברור איך למשל אני מחברת את זה לפסח, אז קפצתי שוב לארון שלי והוצאתי משם תכשיטים ומשקפיים וזה מה שיצא:

אם למשל הייתי מעצבת תכשיטים…

אם למשל הייתה לי חנות בוטיק למשקפיים

הרבה פעמים תוכלו לראות כאלו מודעות אצל חברות גדולות כמו מקדונלדס – שווה לעקוב ולחפש בפינטרסט למשל – כי גם עסקים קטנים יכולים לחשוב ולהתנהג כמו גדולים

מה אם אין לי מוצר, אבל יש לי שירות למכור?

כמובן שלא שכחתי אתכם – אם אתם נותני שירות ההמלצה שלי היא:

1. לצלם את עצמכם – כן! אז מה אם אתם לא דוגמנים? אין צורך שתהיו!
למה זה ממש חשוב בעיני? כי דווקא כשאני באה לקנות שירות ולא מוצר – אני אוהבת לראות/להרגיש את הוויב של נותן השירות עוד לפני שאני מחליטה לפנות אליו – ותמונה או כמובן סרטון בהחלט יעזרו לי בזה.
אני כמובן דוגמה חיה לזה…

2. למצוא חפצים שיכולים לסמל את השירות שלכם – ואיתם לעשות משהו כפי שהראתי למעלה.

דוגמה אחת מיני רבות שלי שבה אני משתמשת בתמונה שלי ויכולה להיות ברכה לחג למשל תוך כדי הצגת קורס שלי

ואחרי כל זה אם אהבתם את הרעיונות אבל חסרים לכם את הכלים לבצע אותם
אתם מוזמנים לקורסים שלי

במיוחד רלוונטי למה שהראתי פה – קורב עיצוב ויזואל שעבר חידוש וכולל בתוכו המון דוגמאות רלוונטיות והסברים צעד אחר צעד איך לבצע אותם

14 תגובות

    1. הי רמה תודה!
      זה תלוי איך. אם בפוטושופ או בקנווה פרו אז לא
      אם באתר remove.bg – בגרסה החינמית – כן ובגרסה בתשלום לא

  1. נהנית כל פעם מחדש!!
    אשמח לדעת באיזה אפליקציה השתמשת בעיצוב של הברכה לפסח,שאת יושבת על הספר..תודה רבה

  2. הי דנה מגזין כיפי קליל ונדיב בטיפים . אני בדכ מציירת לבד את העיצובים שלי בפרוקריאייט ודומיה .. אוהבת את השרטוטים הפשוטים שחור לבן שלך יש אפליקציה שאת ממליצה עליה שתקל על העניין?

  3. הי דנה, טיפים נפלאים!
    האם אפשרי להשתמש ברעיונות? (מה שתלבשי, הן/הם כבר יתאימו…?

  4. תודה רבה דנה אלופה שאת! לגבי התאורה שדברת בהתחלת הצילומים לסטילס..זה תקף גם לסרטונים שעושים? מיקום התאורה? אדמח לדעת כמה רינגים לסרטונים צריך…אני עושה לפעמים לעסק סרטוני סטופ מושיין ויש לי בעיית תאורה שמשתנה מפריים לפריים, אם פעם הייתי משתמשת בפלקטים אז זה היה גורם לי להברקות, אז קניתי עכשיו גלילי סול בצבעים שונים שזה פחות הברקות.

  5. תודה על הטיפים שבאמת נותנת ערך אמיתי וישים!
    האת תוכלי לתת בקבוצה דוגמאות לעוד מותגים ששווה לעקוב אחריהם כדי לקבל השראה מהפוסטים והשיווק שלהם (בדומה למקדונלדס)?

  6. כייף סוף סוף לגלות מישהיא באמת מקצועית, קראטיבית, עם אישיות מדהימה! מאז שישראל גילתה את המכירת קורסים באינטרנט זה ממש מרגיש “זילות” ולא פעם מביך. אז תודה על הרמה הגבוהה ואני בטוחה שעוד נפגש כשדברים יבשילו.

  7. אני אוהבת את הרעיונות היצירתיים שלך, ממש סקרנית איך היית לוקחת מוצר שלי (מוצרי טקסטיל לתינוקות) ומשחקת עם המילים?
    וגם מה כדאי לכתוב במילות חיפוש בפינטרסט כדי לקבל השראה ממותגים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל את

המגזין

החינמי החודשי שלי?